Sunday, May 22, 2011

Tragedi Tanah Runtuh Di Rumah Anak Yatim Hulu Langat...

Sumber Gambar:  Berita Harian Online 
Sejak dari semalam menonton Buletin Utama dan mengikuti perkembangan berita mengenai nasib anak-anak serta beberapa orang pekerja Rumah Anak Yatim Al-Takwa, Hulu langat, hati rasa amat tersentuh melihat kesedihan yang menyelubungi kawasan tragedi serta titisan airmata kaum keluarga, guru, rakan-rakan mereka yang berada atau melihat kejadian malang yang menimpa anak-anak yang tidak berdosa ini.  Kebanyakan yang terkorban adalah anak-anak yang masih kecil semuda usia 8 tahun :-(

Sekalung Takziah bagi 16 kaum keluarga mangsa yang terkorban, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-FATIHAH untuk arwah anak-anak ini semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh. Bagi 9 lagi mangsa yang cedera dan sedang dirawat kita doakan agar mereka dalam keadaan stabil dan selamat.  AMIN.

Alhamdulillah, pihak-pihak berwajib dalam negara kita sentiasa bertindak dalam kadar segera membantu di saat-saat begini serta rakyat Malaysia yang begitu prihatin dan pemurah menolong mangsa-mangsa tragedi dalam apa jua bentuk pertolongan dan iringin doa yang tidak putus-putus.

Malah, liputan tragedi malang ini juga dilaporkan di CNN.com :





p.s:  hanya ingin berkongsi sesuatu di sini tiada kena mengena dengan tragedi malang di atas tetapi terdapat persamaan dalam memberi ucapan Takziah ketika mendengar satu kematian.  Adalah seseorang  ni yang juga merupakan kaum kerabat memberikan komen di FB seperti ini apabila mendengar salah seorang ahli keluarga mereka  meninggal dunia semalam : ... SELAMAT JALAN...LOVE YOU  sememangnya perkataan "Selamat Jalan" dalam ucapan takziah sesuai ker? amat menganggu fikiran.  Apa dia ingat Bon Voyage... .to Paris or something.  Tersangat tidak sensitif dan ntahlah .....!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...